Traditioner

I Troldehuset arbejder vi med temaer - et nyt tema hver måned. Temaerne vælges ud fra forskellige kriterier og kan ændres fra år til år. Eksempler på et tema kan være "Venskaber", "Bevægelse" eller "Jul". Udover temaerne er nogle af vores traditioner omkring fælles arrangementer beskrevet herunder.

Fællesarrangementer

Grillfest
Hvert år i august afholder vi vores årlige grillfest, som en god opstart på børnehave/vuggestueåret. Vi leger, hygger, snakker og spiser bålstegte pølser/brød sammen på legepladsen. Målet er, at vi møder hinanden i hyggelige, uformelle rammer, hvor der er tid til at familier, personale og børn kan møde alle dem der har Troldehuset tilfælles.

Forældremøde
Der afholdes forældremøde minimum én gang om året, hvor formen og emnerne er forskellige. Forældrebestyrelsen har bl.a. tid og mulighed for at komme med info eller bringe et emne på banen. Vi opfordrer alle forældre til at deltage i disse forældremøder, da det er en god mulighed for at følge med i projekter i huset. Der holdes desuden et fyraftensmøde for førskoleforældre i efteråret, hvor der bl.a. orienteres om indholdet for førskolegruppen samt hvorledes vi kan sikre den gode overgang fra børnehave til skole.

Årgangsinddelte fællesspisninger for Harer og Ugler
De årgangsinddelte fællesspisninger afholdes i foråret og efteråret. Her er der mulighed for at skabe en hyggelig aften sammen med andre familier med børn fra samme årgang som ens eget barn. Familierne medbringer selv mad og alle er med til at gøre klar og rydde op efter arrangementet. I samarbejde med bestyrelsen har vi valgt at det er de to ældste grupper, der afholdes fællesspisning for.

Troldeløb med forældredeltagelse
I uge 41 holder vi bevægelsesuge som vi afslutter fredag med et troldeløb for børn og forældre.

Gæstedag
Der afholdes gæstedag i sensommeren. Her er der mulighed for, at bedsteforældre eller en god ven af familien kan deltage sammen med Troldehusets børn.
Få overblikket via kalenderen, som hænger i vindfanget eller på Aula.

Fødselsdage
Når dit barn har fødselsdag, så holder vi gerne fødselsdag i huset i barnets spisegruppe. Vi synger for barnet, barnet vælger en aktivitet fra en ”fødselsdagskuffert” og så får barnet en gave fra Troldehuset. I er altid velkomne til at deltage i jeres barns fødselsdag her i Troldehuset. Børnene i Uglegruppen (kommende skolestartere) har mulighed for at invitere gruppen hjem til fødselsdag i børnehavetiden, hvor voksne fra Troldehuset går med.